Godmorgon världen

Nu har man vaknat till liv. Tänkte ta med min älskling till forum och äta en mysig frukost =).

Så, kanske ska berätta om mig själv lite om nån okänd skulle läsa min blogg.

Therese heter jag som ni kanske har förstått, är 25 år, född 82. Bor i ett hus i Kummelnäs med min sambo Fredrik. Flyttade hit 20 Oktober, så det är fortfarande lite nytt, men jag trivs som fisken i vattnet. Helt underbart med hus. Innan bodde vi i lägenhet i Hammarbyhöjden.
Vi har "hängt ihop" i snart 5 år, den 24 Januari. Då hade vi vår första "dejt", och är oskiljaktiga sen dess. Jag älskar honom över allt annat.
Jag jobbar i globens kassa som timpersonal. Trivs även jätte bra där. Såå underbara jobbarpolare, och jobbet är det inget större fel på.
Sen har jag min kära mamma, som är tillsammans med Sören sen 22 år tillbaka. Dom bor på henkan, där jag är uppväxt. Min mormor bor oxå "där uppe". Hon flyttade dit för 2½ år sen, när min underbara, världens bästa morfar gick bort. Annars har dom oxå bott på henkan, men köpte hus i Småland 4 år innan. Sen blev morfar sjuk och allt gick så fort. Jag saknar dig mest, Morfar.
Sen har jag pappa. Han lever med Anneli och har gjort sen jag var liten. Dom har två döttrar ihop. Ronja 21 år och Emelie 19 år. Pappa och Anneli har flyttat till hus i Kovik för kanske ½ år sen. Ronja har nyligen fått en jätte fin lägenhet i Orminge och Semlis bor med sin pojkvän Niklas i Fisksätra.

Ja, det var väll lite om mig. Har säkert glömt nåt. Ja, jo, det är klart. Hela släkten, men ska jag skriva om dom får jag sitta här hela dagen. Min kusin, Denise ska iallafall nämnas. Hon är världens bästa. Hon är min bästa vän. Tack för att du finns gumman!

Ska försöka få liv i Ronja nu som ligger och sover på soffan. Hon och Jyri (Fredrik bästa vän) har sovit över här. Det blev en trevlig singstar natt, helt ospontant. Skulle hämta Fredrik från Jyri vid typ 22.30, men vi satt där ett tag. Sen kom vi på att han skulle åka med hit och sova (hans tjej Kattis är bortrest över helgen). Vi plockade upp Ronja på vägen oxå. Sjöng lite singstar och drack en drink. Sen satt jag på msn och pratade med Malin. Trevligt! Vi har iallafall bestämt att vi ska ta en fika på Tisdag. Mysigt! Du, Malin, hoppas du kunde sova nåt inatt.

Nä, måste väcka dönicken (min syster).

image17

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0